دانشجویان اصلاح طلب و اصولگرایی که هر دو معترضند!
 
پلاک92
 

«به وعده‌های خود پایبندم»، بخشی از سخنان روحانی بود که دو روزنامه اصلاح‌طلب آن را برای تیتر یک خود برگزیده بودند، با این تفاوت که اعتماد روتیتر «واکنش روحانی به شعارهای تند دانشجویان» ‌‌و آرمان «واکنش روحانی به شعار دانشجویان درباره موسوی و کروبی» را برای آن برگزید.

در این میان، اما روزنامه‌هایی هم بودند که به روز دانشجو از دریچه‌ای دیگر نگاه کردند:

تهران امروز ترجیح داد سخنان محمدباقر قالیباف در دانشکده فنی دانشگاه تهران را ‌تیتر یک ‌کند.

«نباید در تخاصم جاهلانه و سازش منفعلانه گرفتار آییم»، بخشی از سخنان محمدباقر قالیباف است که روز گذشته در دانشگاه تهران بیان کرد.

کیهان با اشاره به حضور حسین شریعتمداری در دانشگاه شریف، تیتر و عکس یک خود را به برنامه روز گذشته مدیرمسئولش در این دانشگاه اختصاص داد و از تیتر «شریعتمداری: طالبان و مدعیان اصلاحات دو لبه قیچی آمریکا هستند» در صفحه نخست خود بهره برد‌.

روزنامه جوان با اشاره به مهمان‌های انجمن اسلامی دانشگاه تهران در دانشکده ادبیات، ‌تیتر «حزب منحله دانشگاه تهران را خانه احزاب کرد» به کار برد.

روزنامه قانون در گزارش خود در این زمینه نوشت: «باز هم حسن روحانی تأکید کرد که «دولت به همه وعده‌هایی که به مردم داده پایبند است‌». او دیروز وقتی با شعارهای دانشجویان در حمایت از رهبران اعتراضات ۸۸ مواجه شد، مانند سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه تهران پاسخ گفت. رئیس جمهور که به مناسبت ۱۶ آذر در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی حضور یافته بود در سالروز بازگشایی مدارس نیز در دانشگاه تهران سخنرانی کرده بود. اما سخنرانی دیروز با آنچه در مراسم بازگشایی دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران رخ داد تفاوتی اساسی داشت. دیروز تنها روحانی نبود که درباره حبس و حصر و مسائل بعد از انتخابات سخن گفت بلکه چهره‌هایی از جناح مخالف دولت نیز در این باره به سخنرانی پرداختند‌».

روزنامه خراسان نیز در گزارش خود ‌با تیتر «نفس تازه دانشگاه در ۱۶ آذر متفاوت» به حضور قالیباف، جلیلی، صفار هرندی، محمد رضا خاتمی، شکوری راد در دانشگاه تهران، شریعتمداری و زیبا کلام در دانشگاه شریف پرداخت که در بخش سعید جلیلی آن می‌خوانیم: «سعید جلیلی عضو شورای عالی امنیت ملی در نشست دانشجویی «خیبر باقی است» به میزبانی تشکل‌های دانشجویی اصولگرای دانشگاه تهران با بیان اینکه معاهده ان‌پی‌تی هیچ گونه محدودیتی را برای بهره برداری صلح آمیز از انرژی هسته‌ای از جمله چرخه سوخت و غنی سازی ایجاد نکرده تصریح کرد: ملت ما نمی‌پذیرد که یک قدرت استکباری بخواهد تکالیف بیشتری را به مردم تحمیل کند یا حقوق کمتری را به ملت ما بدهد.

سعید جلیلی بدون اشاره مستقیم به توافق ژنو در اولین واکنش به این توافق خاطر نشان کرد: آمریکا نمی‌تواند با تحمیل تکالیف بیشتر و حقوق کمتر، ما را در ان‌پی‌تی استثنا کند و اگر بخواهیم استثنا باشیم در پافشاری بر حقوق و ایستادگی در برابر زیاده خواهی آمریکا استثنایی خواهیم بود. مذاکره کننده ارشدسابق هسته‌ای کشورمان تأکید کرد: آمریکا باید بداند که ملت ایران اجازه نمی‌دهد یک قدرت استکباری برای حقوق و آزادی ملت ما شرط و شروط و محدودیت تعیین کند‌».

در روزی که رئیس‌جمهور پس از هشت سال، قرار است لایحه بودجه را سر وقت به مجلس برساند، روزنامه دنیای اقتصاد، نگاهی به آمار تازه منتشر شده ‌از سوی بانک مرکزی ‌دارد و از «دو چرخش در مسیر تورم» خبر می‌دهد.

در بخشی از این موضوع می‌خوانیم: «بر اساس گزارش بانک مرکزی، تورم در مهرماه به قله خود (۴/۴۰ درصد) رسیده و از آبان‌ماه با ۴/۰ واحد درصد کاهش، وارد سراشیبی شده است؛ اما یکی از مهم‌ترین نکات روندهای اخیر، کاهش تورم در بین گروه‌های تورمی سابق و انتقال آن به گروه‌های جدید است. در ۲ سال گذشته، رشد قیمت‌ها در گروه «کالا‌ها» به میزان ۱۰۶ درصد، در گروه «خدمات» به میزان ۵۱ درصد و در گروه «مسکن، آب، برق و گاز و سایر سوخت‌ها» به میزان ۴۰ درصد گزارش شده بود. بررسی‌های «دنیای اقتصاد» بیانگر این است که به تازگی، برخلاف این روال دوساله، فشار اصلی تورم از گروه‌های ضروری‌تر برای خانوار‌ها مثل مواد غذایی و در کل از گروه کالا‌ها، به گروه‌های دیگر منتقل شده است، به طوری که از ماه‌های ابتدایی امسال به این سو، سهم اصلی را در تورم گروه خدمات و اخیرا نیز گروه مسکن داشته و برای نخستین بار در دو سال گذشته، نرخ تورم ماهانه در گروه مسکن از کالا‌ها و خدمات بالا‌تر بوده است. همچنین در آبان‌ماه، نرخ «تورم مواد غذایی» معادل «صفر درصد» بوده که بیانگر «ثبات قیمت» اقلام این گروه است‌».

مجتبی اصغری در یادداشتی که امروز برای ‌وطن‌امروز نوشته، سخنان محمد جواد ظریف در دانشگاه تهران را به نقد کشیده و در یادداشتی با تیتر «خشن با ملت ظریف با دشمنان؟!» می‌نویسد: «از اتفاقات نیک هفته اخیر ورود دیرهنگام سرتیم هیأت مذاکره‌کننده کشورمان به بخش کوچکی از مسیر پاسخگویی به نقدهای مطرح شده درباره توافقنامه ژنو در دانشگاه تهران بود. متاسفانه با بررسی پاسخ‌های بیان شده در برابر پرسش‌های دانشجویان توسط دکتر ظریف، آنچه آشکار شد مظلومیت شدید «علم روابط بین‌الملل» بود و معذوریت «منافع ملی»! رئیس دستگاه دیپلماسی کشور در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه تهران در جواب نگرانی بحق بخشی از نخبگان جامعه درباره انتشار اطلاعات توانمندی‌های هسته‌ای و شناسایی مراکز نظامی کشورمان به ‌واسطه پذیرش شروط غرب در بازرسی‌های روزانه بدون محدودیت از اماکن دلخواه، چنین گفت: «غربی‌ها از ۴ تا تانک و موشک ما نمی‌ترسند. آیا شما فکر کرده‌اید که آمریکا که با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم‌های نظامی ما را از کار بیندازد، از سیستم نظامی ما می‌ترسد؟ ‌آیا واقعا به‌خاطر سیستم نظامی ماست که آمریکا جلو نمی‌آید؟»

در ادامه این یادداشت، نویسنده با تشریح دو موضوع «بازتعریف منافع ملی» و «جنگ روانی تحکیمی» در پایان می‌نویسد: «جناب آقای دکتر ظریف! قطعا منظور از این سطور چنین نیست که مدیریت این نقشه بزرگ به جنابعالی نسبت داده شود اما روابط ‌بین‌الملل‌خوانده‌ها نیز قطعا به منظور حل و فصل مسائل رخ داده، به جلسه پرسش و پاسخ نیاز دارند! حضور در عرصه روابط بین‌الملل آداب داشت و مقدمه و موخره که متعجبانه به این نتیجه رسیدیم در دانشکده جوزف کربل مذاکره‌کنندگان ما با تک ماده واحدهای اساتید بین‌المللی را پاس می‌کرده‌اند!».

سعید مرتضوی روز گذشته، جوابیه‌ای درباره ‌گزارش سازمان تأمین اجتماعی منتشر کرد که بخشی از آن ـ که به دریافت کارت هدیه از سوی نمایندگان مجلس اختصاص داشت ـ مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت‌.

آرمان در گزارش خود در این باره نوشته: «مرتضوی در مورد پرداخت کارت هدیه و بن به ۳۷ نماینده مجلس هم آورده است: بن و کارت هدیه مختص ۳۷ نفر نماینده مورد اشاره در گزارش تحقیق و تفحص مجلس نبوده و در دوره قبل بیش از ۱۵۰ نفر از نمایندگان از جمله رئیس هیأت تحقیق و تفحص مجلس و تعدادی دیگر از اعضا نیز جزو دریافت‌کنندگان بوده و پرداخت‌های اخیر از محل غیرشمول برای بیمه‌شدگان و خانواده‌های نیازمند حوزه انتخابیه مورد تأکید و تصریح بوده است.

وی ادامه داده است: در صفحه ۱۰ گزارش بند (۲۷) قید شده که به ۳۷ نفر از نمایندگان محترم مجلس مبلغ یک میلیارد و سیصد و سی و پنج میلیون ریال کارت هدیه از بودجه غیرشمول مدیرعامل پرداخت شده و در اردیبهشت ماه سال جاری سند خورده است و تسریع شده که اسامی این نمایندگان فقط نزد اینجانب است و حاضر نشده‌ام این اسامی را با فرض انتشار عمومی در اختیار هیأت تحقیق و تفحص قرار دهم. در این رابطه به‌منظور انعکاس واقعیت موجود توجه هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی را به این نکته جلب می‌نمایم که این تعداد به شرح فوق فقط مربوط به یک سند آن هم در اردیبهشت ماه است.

در دوره فعلی بیش از یکصد تن از نمایندگان محترم مجلس در ماه‌های مختلف از این امکانات بهره‌مند بوده و اینجانب طی نامه کتبی که رونوشت آن را نیز به ریاست محترم کمیسیون اجتماعی تسلیم نمودم به اشتباه بودن این تعداد اشاره کردم ولکن به نظر می‌رسد چون اسامی تعدادی از اعضای محترم فعلی هیأت تحقیق و تفحص در سندهای دیگر بوده در این گزارش حتی به تعداد واقعی نمایندگان آن اسناد نیز اشاره‌ای ننموده‌اند. وی افزوده است: تنها در دو سند مربوط به مدیرعامل سابق سازمان دو لیست از نمایندگان محترم مجلس وجود دارد که به بیش از ۱۵۰ نفر از نمایندگان دوره ‌هشتم مجلس شورای اسلامی در یک مقطع بن و کارت هدیه پرداخت شده است و در آن لیست که اسم و مشخصات کامل نمایندگان موجود است نام ریاست محترم هیأت تحقیق و تفحص فعلی سازمان نیز به چشم می‌خورد که شاید به همین دلیل اصلاً اشاره‌ای به تعداد نمایندگان و مبالغ دریافتی آنان در دوره‌های قبل نشده است‌».

روزنامه ابتکار در گزارش‌ آیین رونمایی از پانزدهمین چاپ کتاب ایران درودی، نقاش نامدار ایرانی می‌نویسد: «آیین رونمایی چاپ پانزدهم کتاب در فاصله دو نقطه زندگی‌نامه خودنوشت ایران درودی نقاش معاصر که عصرجمعه ۱۵ آذر در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد با تجلیل معاون هنری وزیر ارشاد از این هنرمند همراه بود.

این مراسم با حضور علی مرادخانی، معاون هنری وزیر ارشاد، احسان آقایی رئیس موزه هنرهای معاصر و چهره‌های شاخصی از هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری چون علی‌اکبر صادقی، حسین محجوبی، نیکی کریمی، ماهایا پطروسیان، سیف‌الله صمدیان و جمع کثیری از هنرمندان و هنردوستان همراه بود.

او افزود: خیلی خوب مرا در این کتاب شناختید. ضعف‌ها و قدرت‌هایم را شناختید و غرورم را شناختید از اینکه ایرانی هستم و شناختید و خواندید که من در سازمان ملل گفتم از هویتی که ملیت مرا در نقاشی‌هایم نشان می‌دهد افتخار می‌کنم. بله من به ایرانی بودنم و بعد به خراسانی بودنم افتخار می‌کنم چون از سرزمین فردوسی می‌آیم. و بسیار افتخار می‌کنم که زن هستم و زن موفقی هستم. در واقع موفقیتم را مدیون یکایک شما هستم‌».

روزنامه کیهان اما در بخش اخبار ویژه امروز خود در خبری با تیتر «پالیزدار در مجمع تشخیص مشغول به کار شد؟!» می‌نویسد: «عباس پالیزدار در دفتر مشاور هاشمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مشغول به کار شده است. ندای انقلاب نوشت: عباس پالیزدار که چند سال پیش به دلیل برخی افشاگری‌های فاقد اعتبار و نیز سوءاستفاده از موقعیت خود برای انتشار برخی اسناد حکومتی، محاکمه شده بود، در دفتر غلامعلی رجایی مشاور هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مشغول به کار شده است. وی در خرداد سال ۸۸ در نامه‌ای از هاشمی رفسنجانی و خانواده‌اش عذرخواهی کرده بود‌».

حمله ایرانی‌ها به فیس‌بوک لیونل مسی پس از مشخص شدن هم‌گروهی ایران و آرژانتین در جام‌جهانی، سوژه خوبی به احسان پیربرناش، طنز‌پرداز روزنامه قانون داده که در مطلبی با تیتر «هر کی ندونه فکر می‌کنه علی کریمی هستی!» می‌نویسد: «پس از سال‌ها تحقیق روی خصوصیات رفتاری ایرانیان به این نتیجه رسیدم که سه گروه افراد «بالا رونده» در این مملکت وجود دارند؛ گروه اول که هیچی، گروه دوم از دیوار سفارت بالا می‌روند و گروه سوم از دیوار فیس بوک بیگانگان. به جرات می‌توانم بگویم خطری که گروه سوم برای آبادانی این مملکت دارند، خزندگان و درندگان و دوزیستان برای محیط پیرامون ندارند‌».

در ادامه این مطلب می‌خوانیم: «شرط می‌بندم خود مسی هم هیچ‌وقت فکرش را نمی‌کرد برای فک و فامیل‌هایش از خاک ایران خواستگار پیدا شود اما خب این سعادت نصیبش شده بود. فکرش را بکنید مسی برادر زن آدم باشد؛ خب این خیلی بد است. نه که توی چشم است و هی گل می‌زند و دیگران را با دریبل‌هایش به سخره می‌گیرد، بعضا الفاظی به او نسبت داده می‌شود که ممکن است به مزاج داماد خانواده خوش نیاید. همین طور محو تماشای کامنتها بودم که ناخودآگاه دیدم یقه مسی توی دست من است و او را از مانیتور بیرون می‌کشم و می‌نشانم روی صندلی تاکسی... با زبان بی‌زبانی می‌گفت: help me… help me».


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به پلاک 92 خوش آمدید. سلام اینجا سیاسی نیست، حذبی نیست، از چپ و راست نیست،جایی برای وقت تلف کردن نیست، یک وبلاگ ساده نیست، اینجا تفرقه نیست و............. نیست. ***** اینجا پلاک92 است***** خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پلاک92 و آدرس pelak92.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 244
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 483
بازدید کل : 5387
تعداد مطالب : 85
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1