پلاک92
 

اين جوان28 ساله‌ي اهل شيکاگو اوايل سال جاري ميلادي به نفوذ به کارگزارهاي شرکت Strategic Forecasting، حذف پرونده‌ها و پايگاه‌داده‌هاي موجود در آن، و سرقت5 ميليون آدرس رايانامه‌ي شخصي و اطلاعات کارت اعتباري60000 مشتري اين شرکت متهم شده بود. پس از اين نفوذ، آدرس‌هاي رايانامه در اختيار وبگاه WikiLeaks قرار گرفته و از کارت‌هاي اعتباري براي سرقت و انتقال 700?000 دلار به گروه‌هاي ناسودبر استفاده شده بود.

وکلاي هموند که براي آزادي و يا تخفيف در محکوميت وي يک درخواست اينترنتي ترتيب داده و بيش از 250 توصيه‌نامه جمع‌آوري کرده بودند، تقاضاي 20 ماه حبس را داشته و قصد داشتند او را به عنوان افشاگري معرفي کنند که اشتباهات پيمانکاران خصوصي مرتبط با مجريان قانون و سرويس‌هاي اطلاعاتي را افشا کرده است.

هموند در برابر قاضي پرونده بيانيه‌اي را قراءت کرد که اکنون متن کامل آن در اينترنت منتشر شده است: «دليل اينکه من سامانه‌هاي مجريان قانون را هدف قرار دادم، نژادپرستي و نابرابري در اجراي قوانين جنايي است. من توليکنندگان و توزيع‌کنندگان تجهيزات پليس و ارتش را هدف قرار دادم که از اسلحه‌هاي خود براي پيش‌بردن منافع اقتصادي و سياسي ايالات متحده در خارج از کشور و سرکوب مردم در داخل کشور بهره مي‌برند. من شرکت‌هاي امنيت اطلاعاتي را هدف قرار دادم، زيرا آن‌ها به قيمت [از بين بردن] آزادي‌هاي فردي، سرکوب‌کردن و از اعتبار ساقط کردن فعالان سياسي، روزنامه‌نگاران و ساير جويندگان حقيقت، و انتشار اکاذيب، به طور پنهاني از منافع دولتي و خصوصي محافظت مي‌کنند.»

کسب و کار اصلي Startfor فروش اطلاعات و گزارش‌هاي ژئوپولتيک خصوصي به مشترکين، از جمله شرکت‌ها، روزنامه‌نگاران و افراد حقيقي است. اما راياناه‌هايي که هموند آن‌ها را منتشر ساخت، نشان مي‌دهد اين شرکت در فعاليت‌هاي کثيف‌تري دست داشته است؛ از جمله ردگيري فعالان سياسي معترض به فاجعه‌ي يونيون کاربايد در هند.

پيش از اين وکلاي هموند در دفاع از وي به دادگاه گفته بودند: «جرمي، همکاري با Anonymous و Antisec را به عنوان فرصتي جهت اقدام مشابه با چلسي مننيگ (Chelsea Manning) براي انجام سهم خود در دسترسي به اطلاعاتي که بايد با مردم به اشتراک گذاشته مي‌شد، ديد.»

مدعي‌العموم اين دادگاه خاطر نشان کرد که پيش از اين يک بار در سال2006 در دادگاهي که به دليل نفوذ هموند به وبگاه متعلق به گروه راست‌گراي آمريکايي و سرقت اطلاعاتي کارت اعتباري برگزار شده بود، در حکم وي تخفيف داده شده و او به دو سال حبس محکوم شده است.

دولت در ذيل حکم اين دادگاه اعلام کرد: «هموند يک نفوذگر رايانه‌اي با جرائم و محکوميت‌هاي متعدد است که … در عمليات نفوذگري گسترده دست داشته و طي آن به کسب‌وکارها، افراد و دولت‌هاي متعدد آسيب زده و منجر به خسارتي مابين1 تا 2?5 ميليون دلار شده است، و همينطور امنيت جامعه را، خصوصا مجريان قانون و خانواده‌هاي آن‌ها را به مخاطره انداخته است.»

هموند سابقه‌اي طولاني در فعاليت‌هاي آزادي‌خواهانه و اقدامات مستقيم، از جمله کار کردن در گروه ضد جنگ «غذا، نه بمب»، دارد.

ديگر اهداف نفوذگري‌هاي وي شامل آکادمي مجازي FBI، اداره‌ي امنيت عمومي آريزونا، شرکت بازاريابي Brooks-Jeffrey، تجهيزات نيروهاي ويژه، Vanguard Defense Industrie، Special Forces Gear، دفتر کلانتر جفرسن آلاباما، اتحاديه‌ي گشت پليس بوستون و شرکت Combined Systems مي‌شود.

هموند توسط همکارش، هکتور منسگور (Hector Monsegur)، رهبر سابق گروه نفوذگر Lulzsec که با نام «Sabu» شناخته مي‌شد، لو داده شده بود.

منسگور که پيش از اين به طور مخفيانه به جاسوسي FBI تبديل شده بود، به طور علني افراد را در حمله‌هاي سايبري به پيمانکاران امنيتي خصوصي و مجريان قانون تشويق مي‌کرد. به اين شيوه او توانست هموند و ساير نفوذگران Startfor را فريب داده و حتي باعث شد آن‌ها برخي از اطلاعاتي را که به دست آورده بودند، بر روي کارگزارهاي تحت کنترل FBI منتقل کنند.

با وجود محکوميت پيشين و خسارات مالي قابل‌توجه ايجاد شده، انتظار مي‌رفت او به 12?5 تا15 سال زندان محکوم شود. اما با توافق وکلاي وي با دادگاه، او به ده سال حبس محکوم شده و با احتساب مدتي که پيش از دادگاه در زندان به سر برده، انتظار مي‌رود در ماه سپتامبر سال2021 ميلادي آزاد شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به پلاک 92 خوش آمدید. سلام اینجا سیاسی نیست، حذبی نیست، از چپ و راست نیست،جایی برای وقت تلف کردن نیست، یک وبلاگ ساده نیست، اینجا تفرقه نیست و............. نیست. ***** اینجا پلاک92 است***** خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پلاک92 و آدرس pelak92.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 239
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 245
بازدید ماه : 456
بازدید کل : 5360
تعداد مطالب : 85
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1